Sabtu, 17 September 2011

hari cuti yg ke2..

salam ollz..
hari ni hari cuti yang ke2..
ape xtvt korg hari ni?
mesti ada yg kuar tgk movie, hangout dgn kwn/buah hati, maen bowling ke, layan karok ke..kann??
dulu time bujang & b2 je cmtu la jgk xtvt gue..
tp semenjak my hubby jd weekend husband nih + gue dah ada baby, xdapek la nak hang out mcm dolu2 lagik..

selalunya weekend klu hubby xblk sini/gue xblk sana, gue cuma akan habiskan masa dirumah dgn melayan karenah my little hero tu je.. 2hari tu je la yg dpt gue gunakan sebaik2nya utk spend time dgn my little hero..
time weekdays gue keje, pagi2 dia celik mate, maen dlm 10-15minit/paling lama pon 30minit then hantar dia ke umah BS.. petang pulak klu gue kuar ofis, paling awal pon sampai rumah mesti pukul 6/630, fetch baby kt umah BS then dpt la maen2 kejap b4 dia tdo..klu dia tdo lwt, dpt la maen lame skit..klu dia tdo awal, kejab je la dpt maen..sian my little hero kan..sbb tu la time weekend mmg gue peruntukkan masa gue bersama baby je..walaupon xde la lame mana sbbnye nak kena mendobi, bersihkan rumah skit dll, at least dpt la jgk gue mandikan, tidokan dan bergolek2 bersama2 dia..

tp hari ni xtvt gue laen skit..sbb pg td, celik mata gue received SMS dari my housemate time study dlu yang dia dah boley discharge after lunch..so, cpt gue mandikan baby & diri gue, siap2 ape2 yg patut. wlupon my little hero da merengek2 nak tido lepas mandi tu (mmg habit dia), gue sumbat gak dia dlm car seat then shoot ke hospital ziarah my housemate yang telah selamat melahirkan 2nd babynye semalam..tp alhamdulillah, my little hero xbuat perangai masa kt hospital..dia siap boleh sengeh2 bagai bila orang agah dia..tq yea sayang..

dapat la gue tgk 2nd baby my friend tu..chumel..teringat masa gue bersalinkan my little hero dulu..actually, masa my friend lahirkan 1st baby pon gue dpt ziarah..alhamdulillah..

sumber: FB my friend's hubby

tengok mata my little hero da kuyu je, gue pon mtk diri utk beredar dulu..my friend pon mesti nak kemas2 utk discharge..masuk je dalam kete, letak my little hero dalam car seat, dia da mula merengek2..bagi pacifier, pon rengek2 lagi..gue usap2 kepala dia sambil drive, toleh sekali lagi tgk my litte hero..

da zzZzZzZZ da...siannye hero ibu nih..ngantuk sangat yea..
anyway, tq sayang for your good manner..glad to have a baby like you.


Tiada ulasan: