Selasa, 20 Mei 2014

Set Kurus Shaklee tidak berkesan!

Assalamualaikum wbt.

Bila cakap pasal nak kurus dan cantik, boleh dikatakan hampir semua orang nak kurus & cantik esp kaum wanita la kan... 
Tidak terkecuali ibu-ibu yang baru deliver baby. 
Bagi kebanyakan wanita memiliki badan yang agak berisi dan gempal, kadang kala mengundang rasa malu nak berdepan dgn kawan-kawan & orang ramai. Makin kritikal bila keadaan fizikal kita dijadikan bahan ejekan dan sindiran saudara-mara, rakan-rakan sekerja dan mungkin juga daripada suami sendiri yg membuatkan kita kehilangan keyakinan diri.
kadang-kadang disebabkan oleh ejekan2 itulah yang membakar semangat kita untuk kurus dengan SEGERA..mulalah macam2 segala jenis ubat kurus kita nak telan..


Hari ni Nana nak share pasal Set Kurus Shaklee. Mesti korang pelikkan dengan tajuk kita hari ni.
Ya, memang betul set kurus Shaklee ni tak berkesan.. 
Ada yang setuju dengan Nana? Kalau ada, sila angkat kening anda..
Ha, selalunya korang asik baca testimoni yang best-best je kan pasal set kurus Shaklee ni, hampir semua SID cakap yang set kurus ni BERKESAN..

Sekarang ni Nana nak cerita pulak pasal set kurus Shaklee ni TAK berkesan..
dah habis 1 botol Alfalfa & Lecithin pon tak de apa2 perubahan..
korang, set ini memang tak berkesan!!
TAPI bukan sebab produk tak bagus, yang tak bagusnya adalah TUAN BADAN sendiri!!
Haaaa... inilah sebenarnya JAWAPAN kenapa set kurus Shaklee tak berkesan..

back to reality, suppliment brand apa pon yang korang telan, 
ada beberapa perkara yg korang perlu ada iaitu:

1. Product knowledge - apa pon yang korang nak telan, mesti ada knowledge ye.. bukan main hentam je.. macam korang mkn nasi.. mesti korang tau bila korang nak mkn kan? so, its apply pada pengambilan suppliment jgk.. bila korang ambil at wrong method/timing, itu yg menyebabkan keberkesanan & penyerapan tak ditahap optimum.

2. Dosage - perlu ikut dosage yang ditetapkan atau yg disarankan oleh SID masing2.
jgn sebab nak jimat, patutnya makan 4bj tp korang mkn 2bj je.. then expect nak dpt kesan cpt & sama mcm org lain.. that's impossible..impossible..

3. Disiplin - ha..jgn igt sekolah je kena disiplin. Makan suppliment pon kena disiplin taw!!
Konsistensi & disiplin korang sgt perlu utk keberkesanan optimum.. ibarat korang nak beli rumah la kan.. klu korang xmenyimpan dgn disiplin mcm mana duit nak cukup utk byr deposit rumah tu?
mesti korang pelik, kenapa pulak kena disiplin kan? ok, bila mkn suppliment ni perlu tempoh penyesuaian dengan tubuh badan.. bila korang mkn skip2, elok2 bdn nak absorb dgn vitamin tu jd terbantut pulak.. bila berulang2 mcm tu, mcm mana nak berkesan kannn?

4. Komposisi air - air yang diperlukan adalah sekurang-kurangnya 2-3L sehari.. sehari ye sayang.. ada yg ckp 3L banyaknya.. ye, mmg perlu byk utk detoks timbunan toksik dalam badan kita.. timbunan toksik yang tak dikeluarkan akan menjadi penyebab dan penghalang untuk penyerapan vitamin tersebut secara optimum sekaligus membuatkan suppliment lambat atau kurang berkesan..


ok, da nampak tak kenapa set kurus yang korang makan tu TAK BERKESAN??

Selain dari 3 perkara di atas, penerimaan tubuh badan individu berbeza-beza..  ala, mmg sejak azali kita maklum lumrah tiap benda diciptakan tak sama pon kan.. walaupun adik beradik kandung tp mesti ada yg berbeza walhal dari benih & rahim yang sama..
sbb bila Nana tanya dia perkara di atas td, 
dibalas : "eh kawan saya pon makan skip2, tak ikut dosage dan makan ikut suka hati tapi hasilnya ada nmpk jugak.." 
ye, mmg betul sbb tu Nana ckp penerimaan bdn tiap orang tak sama.. kita tak tau kandungan toksik dalam bdn kita macam mana.. sbb itulah kenapa ada yg nampak kesan dlm 1-2minggu, ada yang 1-2bulan.. 
apa yang penting korang kena usaha, yakin & sabar.. 
In Shaa Allah..

so, bagi yang sebelum ni tak tau & segan nak bertanya dengan SID, Nana dah cerita..
bagi sesiapa yang ambik suppliment Shaklee dari Nana, anda mmg diJAMIN akan mendapat konsultasi 24jam dari Nana.. In Shaa Allah, Nana akan bagi konsultasi yang TIP TOP untuk korang capai mission korang..







Tiada ulasan: