Khamis, 24 Februari 2011

24th February

Pada tarikh yang sama 30 tahun yg lepas, Pn. Sharifah telah berjaya melahirkan anak lelaki dengan selamat di Hospital Besar Ipoh, Perak..anak tersebut adalah merupakan zuriat yang ke-5 bagi pasangan En. Ishak & Pn. Sharifah..soalnya siapakah Encik & Puan tersebut??mereka adalah ibubapaku yang terchenta..makanya kalau itu mak dan abah gue..siapa pula anak lelaki tersebut??dan dia adalahhh....abang gue..yang bernama Ahmad Shahrulnizar..
so this post are dedicated to my brother for his birthday today..



DAN..disebalik cerita birthday abg gue, ada insiden lawak untuk dikongsikan bersama u ollz..
nak tau apa ceritanya??

Ceritanya gini, pagi td mcm biasa sblm gue pegi keje, gue akan panaskan enjin kete laki gue dulu..sementara tunggu enjin tu suam2 kuku, gue akan minum susu xtvt wajib skrg ni anmum alas perut untuk baby gitu..dah abis minum, aku pon keluarla rumah nak pecut gi keje..tapi sebelum nak masuk kete tu, sempat lak gue tgk cermin kete tu..mak aih..da mcm masuk pertandingan rally ha..berdebu dgn tanah merah..kekeke..kete pompuan ke ni??so, dgn agak kelam kabutnye takot lambat sampai ofis gue pon mencuci ataupon lebih tepat mengelap cermin kete tu agak2 bersih la..gue pon masuk la kete dan gerak gi keje tapi xlupa kunci pagar la.. dah sampai opis baru gue perasan yang gue xbawak kunci umah..dalam hati ni, berdarab bahagi nak balik ambik ke x..tapi bila dipk2kan kalau lambat nnt susah nak dapat parking kete, gue buat keputusan tawakal je dengan yakin kunci tu ada kt rumah dan selamat.gue pon buat dono n keje cam biasa..

Da pukul 530, abis waktu pejabat..gue boleh rilek2 gi..tunggu jalan clear sikit..kul 6 baru gue berkemas nak balik dengan senang hati..lalalalala~drive dgn tenang..dan sampai kt lorong rumah, terus mata gue tercari2 kt mana gue letak kunci umah tu..tinggal kt pintu ke kt dalam raga moto?dan nampaknya gue tinggal kat pintu..cantik pnye tercacak kunci tu kat situ..senyum..lega kunci tu ada lg..

macam mana boleh lupa??

Kebiasaannya bila dah keluar, gue akan terus masuk kete tapi bila tadi gue telah mengubah kebiasaan gue itu..alamatnya gue terlupa nak amek kunci umah kat pintu..hohoho..so, bila dah sampai rumah mesti la nak parking kan, kena la bukak pagar..bila nak keluar je kete baru terpk..kunci ada kt pintu grill, mangga pagar berkunci..cmne gue nak bukak pagar ni??kalau xbukak pagar, cmne gue nak masuk?cmne nak amek kunci??uwaaaa  apa yang terpk adalah panjat pagar dan amek kunci tu kt gril..tapiiii xkan gue nak panjat pagar ni??
siapa nak panjat??

Toink toink toink..gue pon pegi la tgk bdk2 yang tgh giat menyepak bola kesana sini tu..nx panggil, xtw nama pulak..dorg pon xde pndg gue..gue tgk ada la 3,4 org gegirl dok main kt blkg umah ni..gue pon ape lg..tanye la dia, ada kenal boboy yg tgh main bola tu..nak mintx tlg panggil sorg..nak soh tlg pnjt pagar..tp bebdk gegirl ni plak beria2 nak offer diri..dgn hati yang risau takot ape2 jadi kt budak ni..terpaksa la jugak menggunakan khidmat dorg sorg je yg panjat tuh.. untuk mendapatkan kunci kt pintu grill tu..dengan berhati2nya gegirl tersebut pon berjaya memanjat pagar, dapatkan kunci gue yg tertinggal tu dan gue dapatlah bukak pintu pagar, parking kete seterusnya masuk umah..yeahoo..time kasih yea adik..sbgai ganjaran, gue kasi adik tu lolypop yang ada dlm handbag gue..

itulah insiden yang gue alami untuk hari ni..lawak x?korg judge la sendiri ek..adioss~


notalantai: gue perasan kan..tiap post gue mesti panjang berjela2..npe ek??gue ni xpandai memendekkan cerita ke??huhuhu~


Tiada ulasan: