Selasa, 8 Mac 2011

..mEngIdaM..

As Salam to olls..

Arini gue nak cite pasal mengidam..kalau sebut je pasal ngidam ni tentu2nye org2 mengandung yg akan alami masalah mengidam ni kan..tp yg xngandung pon bleh je nak ngidam..mengidam ni sebenarnya hanyalah 1 keinginan terhadap se1..tp bile org ngandung yg nak kan se1, mesti diutamakan sbb bak kte org dulu2, nnt anak asik meleleh air liur je..mcm xlogik, tp mmg real pon..

Ok, memandangkan gue skrg ni pon mmg tgh ngandung..jadi xpelik la klu gue kate yg gue ni mengidam kan..tapi selalunye orang mengandung ni mengidam pada bulan2 terawal preggy..tp aku rase aku ni lain plak jadinya..

Masa mula2 preggy dulu, ada gak nak makan itu, nak makan ini..tp xde la nak benda yg pelik2..syukur alhamdulillah..cuma apa yg gue nak cite kat sini, dalam usia kandungan gue yg dah mencapai 34 minggu a.k.a 81/2 bulan ni, macam2 pulak aku terasa nak makan..walaupon bukan benda yang pelik di dunia..tp agak pelik bagi Mr.Hubby gue..kekeke..

Ari isnin, rasa nak makan kepci..
petang, rasa nak minum Slurppy..
da dpt slurpy, mlm tu teringat nak makan cornflake pulak..xpenah2 gue makan cornflake semenjak dari ktorg kenal 3,4 thn lepas, tetibe pulak nak mkn cornflake sampai Mr. Hubby gue pon konpius...

Ari slasa, tgk durian, ase nak mkn durian plak..

Ari rabu, xtau lagi..sbb esok baru tw..kekeke

tapi ape2pon time kasih berjuta2 lemon la pada Mr. Hubby yg sudi memenuhi segala keinginan2 gue itu..wlupon bukan baru sekali 2 makan kepci sepanjang2 menjadi mak buyung nih..dia tetap layan bile gue kate nak makan kepci ke mekdi ke..

time kasih sbb rajin tolong bancuh susu utk gue..rajin tolong basuh baju..rajin gak tolong gue mengemas rumah sekali sekala..rajin tolong buang sampah..dan lain2 lagi yg gue xtersebut..
harap2 kerajinan tu kekal sampai bila2..

Tiada ulasan: